Як 23-річний українець прикрасив шиї французів та американців

Український бренд Smart tie радує модників оригінальними краватками та метеликами. При цьому компанія вже почала виходити на ринок США та Франції

Як 23-річний українець прикрасив шиї фра…

З поширенням субкультур хіпстерів та яккі, краватки знову стали невід'ємним атрибутом іміджу креативної та успішної молоді. От тільки донедавна придбати стильний та якісний аксесуар українського виробництва було проблематично. Півтора роки тому 23-річний підприємець Артур Федоренко спробував виправити ситуацію, заснувавши компанію Smart tie.

В асортименті бренду – в'язані та шиті краватки та краватки-метелики, нагрудні хустки, затискачі для краваток. Придбати аксесуар можна за прийнятні 300 грн. При цьому продукцією Smart tie вже зацікавилися за кордоном.

Засновник компанії Артур Федоренко поділився з depo.ua історією успіху та дав кілька порад підприємцям-початківцям.

Хлопець закінчив економічний виш і наразі працює менеджером з персоналу. Шити або в'язати одяг, чи то розробляти дизайн йому раніше не доводилось. При цьому Артур завжди цікавився чоловічою модою та стилем, вмів комбінувати речі та кольори. Ідея ж з краватками прийшла спонтанно.

"Одного дня я не зміг знайти собі хорошу краватку. Ходив по магазинах, різних бутіках, але все було або неякісним, або дорогим. Тоді мені спало на думку зшити краватку самому. Я купив тканину і сів за шиття, але нічого путнього в мене тоді не вийшло", - згадує хлопець.

Як 23-річний українець обвішав шиї французів та американців - фото 2

Федоренку спало на думку, що хороша краватка потрібна не тільки йому. Тоді хлопець вирішив пошити декілька краваток і спробувати їх продати. Швидко знайшов підрядників – родину, в якій чоловік викроює, а дружина шиє речі.

"Ми два з половиною місяці билися над першою ідеальною краваткою. Дав добро лише коли побачив, що все бездоганно – і шви, і петелька ззаду, і окантовка", - коментує підприємець.

Немало складнощів виникло через вибір тканини. Федоренко обійшов 30 магазинів, але прийнятного матеріалу не знайшов. Зрештою, купувати тканину довелося аж у Каліфорнії.

Дизайн першої колекції підприємець розробив сам, за джазом та чашкою чаю. Дебют українці оцінили – краватки почали активно купувати через Інтернет, а пізніше вироби Федоренка взяли на продаж кілька арт-бутіків у Києві, Броварах, Дніпропетровську.

"До грудня має вийти вже четверта колекція – за весь час ми розробили 60-70 видів краваток. Приїхала нова партія тканини, вже почали відшивати аксесуари", - розповідає хлопець.

КРАВАТКИ РОЗМІТАЮТЬ НА ПОДАРУНКИ

Федоренко радить при веденні бізнесу бути максимально гнучким, адже переконався, що вперто стояти на своєму треба не завжди.

"Спершу я хотів робити винятково краватки. Бачив своєю аудиторією молодих "ботанів", які активно займаються саморозвитком і хочуть до 30 років стати керівниками департаментів у великих холдингах. Але я постійно вивчав ринок і рік назад зрозумів, що наразі клієнтові дуже потрібні метелики, і якщо я не почну їх виготовляти, втрачу велику аудиторію. Тож зі скрипом розширив лінійку", - ділиться Федоренко.

Як 23-річний українець обвішав шиї французів та американців - фото 1

Як 23-річний українець обвішав шиї французів та американців - фото 2

В асортименті бренду з часом з'явилися в’язані краватки.

"Хоча вони були в тренді в багатьох країнах Європи, в Україні великої популярності ще не набули. Але інтерес до в’язаних краваток зростав. Тож я розробив макети, підібрав кольори і знайшов людину з великою італійською в’язальною машиною. Вона зразу видає 4-5 готових краваток, які потім треба зшити", - каже хлопець.

Як 23-річний українець обвішав шиї французів та американців - фото 4

За його словами, найбільш активно краватки купують із наближенням свят - це гарний подарунок коханому, сину чи батькові, наприклад, на Новий рік.

"Позавчора були на ярмарку "Всі. Свої". Там був величезний ажіотаж, і ми продали всю осінню колекцію. Що приємно, до нас підходять знайомі клієнтів. Серед покупців на ярмарку були власники бізнесу і одна телеведуча", - розповідає стартапер.

Як 23-річний українець обвішав шиї французів та американців - фото 6

УКРАЇНСЬКА КРАВАТКА ЗДІЙСНИЛА ПОДОРОЖ ДО НОВОЇ ЗЕЛАНДІЇ

Заявивши про себе українцям, Федоренко пробує виходити на ринки інших країн.

"Ми намагаємось контактувати з європейською аудиторією. Зареєструвалися на міжнародній платформі etsy.com. Так у нас з'явилися іноземні замовники. Спочатку були пробні поставки, які переросли в постійні – нами серйозно зацікавився один нью-йоркський бізнесмен. А цим літом на мене вийшли французи. Вони працювали в Dior, а потім вирішили відкрити власні магазини і розмістити там нашу продукцію", - коментує Федоренко.

Каже, одиничні замовлення роблять мешканці різних країн. Одного разу написав клієнт із Нової Зеландії. Це була найдовша за кілометражем подорож, яку здійснила українська краватка.

За словами підприємця, успіх дається нелегко – доводиться приділяти бізнесу увесь вільний час, а підготовка до ярмарків йому навіть сниться. Допомагає ж віра у власну справу і вироблена звичка записувати абсолютно всі ідеї у щоденник. А ще – дисципліновано виписувати плани на наступний день. Адже плани у Smart Tie серйозні – відкрити магазини бренду у різних європейських містах.

З вересня "Всі. Свої" облаштувався на постійній локації ― у галереї Д12 в історичному центрі Києва. На трьох поверхах, переобладнаних спеціально для цілей маркету, розташуються 170 шоурумів, 100 дзеркал і 50 зручних примірочних, а відпочити і перекусити гості зможуть на терасах, де розташовані лаунж-зони і фудкорт.

Наступний маркет "Всі.Свої Одяг" відбудеться 12-13 грудня. Слідкуйте за новинами на офіційній сторінці у "Фейсбуці"

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Країна Укропів

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme