Як освітній стартап допомагає студентам і випускникам вишів знайти круту роботу

Знайти достойну роботу зразу після вишу або ж найняти талановитого працівника без послуг кадрових агенцій… Новий стартап Casers допомагає вирішити ці задачі, поєднуючи бізнес і освіту

Ольга Черниш
Перша заступниця головного редактора
Як освітній стартап допомагає студентам…

Як зазначає Depo.ua, на ресурсі усі охочі можуть спробувати себе маркетологами, менеджерами чи фінансистами. Для цього потрібно вирішити один із запропонованих кейсів – наприклад, оцінити наслідки зміни податкових ставок, розробити рекламну кампанію або знайти нові ринки збуту.

Участь у кейсах від реальних компаній безкоштовна, а за невеликий внесок пропонують пакет додаткових послуг – поради, сертифікат і доступ до робіт інших учасників. За задумкою, для учасників організовують екскурсію у компанію, яка представляє кейс. А захищати власні роботи треба на спільній фінальній зустрічі з представниками фірми. Автори найкращих рішень та концептів отримують грошову винагороду, а можливо, і роботу. Та перш за все це навчання – але не за підручниками, а на реальних бізнес-ситуаціях.

Наразі проект став одним з найкращих стартапів за версією iForum-2017 та переможцем конкурсу Egap Challenge.

Про старт і роботу Casers.org говоримо із засновником проекту Євгеном Урсаловим.

- Євгене, розкажіть, як почали працювати з кейсами?

- У вчився у ХНУ ім. Каразіна, на економічному факультеті за спеціальністю менеджмент. На останніх курсах ми з друзями зрозуміли, що нам не вистачає практики. Почали організовувати кейс-чемпіонати, залучали менеджерів компаній. Коли зрозуміли, що модель цікава і ефективна для молодих спеціалістів і компаній, я вирішив її масштабувати.

- Пам'ятаєте свій перший кейс?

- Так, це був кейс для тютюнової компанії, і я тоді вчився на другому курсі. Завданням було розробити систему відбору молодого персоналу у компанію. Тоді ми з командою виграли, хоча там було багато учасників з усієї України. Заробили за це 10 тис. грн, а коли за два місяці зустрілися з представниками компанії, вони сказали, що більшу наші розробки втілено у життя. Тоді це мене мотивувало і заклало основу проекту Casers.

- Яка цільова аудиторія проекту – це лише студенти, чи можуть бути люди з досвідом роботи?

- Запрошуємо усіх, хто хоче повирішувати кейси, отримати досвід, познайомитися з компаніями. Для студентів це особливо актуально, бо їм треба реалізовуватися і у них багато вільного часу. Але є чимало прикладів, коли беруть участь випускники або працюючі спеціалісти, які прагнуть покращувати свої компетенції. Формат кейсу ідеально підходить тим, хто хоче змінити роботу. Так можна познайомитися з представниками компаній, зарекомендувати себе.

- Як шукаєте компанії, які пропонують кейси?

- Зараз шукаємо самі, працюємо у форматі індивідуальних продажів. Хоча буває, що і вони до нас звертаються.

- Компанії за участь платять, а учасники – ні…

- У найближчому майбутньому участь буде безкоштовною, адже потреба платити відсіює частину людей. Хоча на чемпіонаті у Харкові ми спробували брати гроші і в цілому це працювало: мотивувало учасників йти до кінця.

- Були ефективні рішення, які вразили особисто вас?

- З найсвіжішого – це кейси для Concepter. Компанія займається hardware – наприклад, вони зробили спалах для iPhone, який зараз він продається у всіх офіційних App Store. Кейсом було розробити стратегію з виведення нових навушників у рітейл-мережі Азії - проаналізувати ринок, обрати пріоритетних рітейлерів, розробити рекламну кампанію. Одна з команд пішла на порядок далі. Вони обрали 40 рітейлерів у Малайзії і написали їм листа. Отримавши шість відповідей, вони змінили формат звернення… У підсумку, встановили теплі контакти з двома великими рітейл-мережами. У Concepter були вражені: прийшли молоді люди з першого курсу КНУ ім. Шевченка і зразу досягли успіху.

Фінал кейсу Concepter

Другий кейс – пошук нових напрямків продажів цукерок "Маршмеллоу" від кондитерської фабрики. Її комерційний директор сумнівався, що "молоді і зелені" люди покажуть хоч якийсь результат. Але в підсумку отримав дві чудові ідеї – розповсюджувати цукерки в кінотеатрах і у мережі АЗС. Людей одразу з двох команд взяли на роботу.

Екскурсія на підприємство

- Скільки людей вдалося працевлаштувати?

- Такої статистики ще немає, але з кожного кейсу запрошують одного чи кількох людей. З кейсу від компанії Deloitte точно взяли чотирьох людей, але там ще тривають співбесіди.

- Ваш проект підтримує МОН. Як заручилися допомогою міністерства?

- В цьому допоміг Egap Challenge. Ми потрапили у програму підтримки стартапів з розвитку електронної демократії в Україні, а у них були договори в міністерствами. У МОН знають, що є проблема – взаємодія університетів з бізнесом і компаніями державного сектору, а наш проект пропонує конкретне рішення. Нас зразу підтримали, вже було кілька зустрічей з профільними спеціалістами. Наразі виші самостійні, і МОН не може нав'язувати їм жодних інструментів. Але якщо науково-методичні ради приймуть рішення про обов'язкове залучення бізнесу чи державних організацій з профільної тематики до підготовки студентів, виші почнуть над цим працювати. Звісно, вони можуть налагоджувати контакти і продумувати взаємодію самостійно, але навіщо витрачати час, якщо у нас уже все готово.

- Викладачі якось беруть участь у вашому проекті?

- Деякі організовують студентів, допомагають їм, консультують. Радує, що є прошарок інноваційних і сучасних викладачів, які розуміють, що без практики нікуди.

- Скільки у вас кейсів? Є чіткий бізнес-план з розвитку проекту?

- Кейсів наразі більше 25. Що ж до бізнес-плану, він коригується, коли ми виходимо на новий рівень. Наразі наша задача – підписати максимальну кількість партнерських угод з університетами, щоб викладачі і студенти отримували всю інформацію про наші кейси. В найближчий час зробимо систему рейтингів окремих учасників, кафедр, університетів на основі оцінок представників бізнесу.

- Проект буде суто українським? На ринки інших країн виходити не плануєте?

- Коли відпрацюємо усі процеси, будемо пробувати запускати кейси за кордоном. Ми намагаємося залучати великі міжнародні компанії, і якщо їм сподобається проект, вони зможуть використовувати нас ресурс в інших країнах.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Країна Укропів

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme