Перший пішов: Чи виживе український лоукост, який скоро вийде на ринок

На ринок скоро вийде лоукостер зі 100% українського капіталу

Журналіст відділу "Життя"
Перший пішов: Чи виживе український лоук…

Компанія розпочне працювати вже в наступному році.

"Це буде український авіаперевізник, який буде літати як в лоукост-сегменті, так і чартерних перевезеннях, на внутрішньоукраїнських і зовнішньоукраїнських рейсах. Це компанія SkyUp, це стовідсотково українська компанія зі стовідсотковим українським капіталом", - сказав міністр інфраструктури Володимир Омелян в ефірі телеканалу "Прямий".

Наразі відомо небагато. Так, компанія SkyUp заарестована в червні 2017 року Києві і належить компанії "ACS-Україна" Тетяни Альби і Юрія Альби, яким також належить туроператор JoinUp!

Гендиректором лоукостера став відомий авіаційний експерт Євген Хайнацький, який раніше працював у компаніях "Аеросвіт" та "Роза вітрів".

Офіційно про запуск компанії мають оголосити вже завтра, 14 грудня.

Восени другу спробу вийти на ринок здійснить компанія Ryanair.

Також у міністерстві очікують появи в Україні британського EasyJet та німецького Eurowings.

Втім, щодо можливості розвитку бюджетних авіакомпаній - українських чи закордонних - в нашій країні залишається дискутивним питанням.

Так, однією з перепон експерти вважають небажання діючих гравців допускати новачків. Зокрема, раніше МАУ подала в суд на міністерство з вимогою скасувати контракт Ryanair з аеропортом "Львів", а також компенсувати збитки, які нібито понесла компанія через анонсований вихід лоукостера.

Втім, діє авіакомпанія не лише батогом. Так, наприкінці весни МАУ розпочала продаж лоукост-квитків - щоправда, купувати їх треба за 10 місяців до вильоту.

Wizzair знову розширяє список напрямків. У 2018-му додаткові рейси здійснюватимуться з аеропорту у Харкові. Звідти літатимуть у Дортмунд та Катовіце. Для львів'ян з'являться чотири нових напрямки - у Лутон, Дортмунд, Катовіце і Гданськ.

Прогнозується, що компанії поспішатимуть зайняти якомога більше слотів - часу вильоту та прильоту в аеропортах - аби у буквальному сенсі вичавити конкурентів.

І йдеться не лише про традиційних українських гравців. Зокрема, європейські компанії надійно поділили ринок і відкривати двері новеньким не поспішають. Вже кілька років угода про відкрите небо з ЄС залишається виключно темою для обговорень попри постійні заклики підписати документ. Пояснювати це прийнято просто: члени ЄС не бачать особливих бізнес-перспектив у внутрішньоукраїнських перевезеннях, а дозволяти українським конкурентам возити їхніх пасажирів не збираються.

Тож песимісти стверджують: досягти успіхи хоча б з зовнішньоукраїнськими перевезеннями буде дуже важко, а внутрішньоукраїнські ситуацію не врятують. Мовляв, українці масово літати ще не привчені.

Між тим, український ринок швидко розвивається. Зокрема, визнаний "аеропорту року" аеропорт "Вінниця" за дев'ять місяців 2017-му збільшив кількість пасажирів у 2,5 раза, рейсів - на 54%. Послугами ж аеропорту "Львів" скористалося у 1,5 рази більше людей і за підсумками року він може стати ще одним аеропортом-мільйонником.

Втім, чи вистачить такого темпу росту, невідомо. Адже бізнес лоукостів залежить від кількості та частоти рейсів, а за простій в аеропорті з перевізника зазвичай вимагають додаткові гроші. Крім того, аеропортам невигідно знижувати ставку за обслуговування пасажирів. Якщо на Заході мандрівники активно платять за товари і послуги аеропорту (і їхня кількість навіть при невеликому зборі - вирішальний фактор), українці воліють економити.

Саме через це зламали списи Ryanair та аеропорт "Бориспіль" - лоукост зажадав зниження ставки до $7.

Втім, появу Ryanair таки очікують.

Себто, хоча перспективи розвитку нових бюджетних перевізників на українському ринку все ще викликають занепокоєння у багатьох, грамотна політика держави здатна принаймні забезпечити їм стартові можливості.

Так, наприклад, намаганню "ветеранів" зберегти монополію намагаються протидіяти відкриттям нового, спеціально призначеного для лоукостів аеропорту. Зокрема, впродовж року уряд планує запустити в роботу аеропорт "Гостомель" як майданчик для бюджетних перевізників.

Що ж до SkyUp, експерти задаються ще одним питанням: чи не стане перевізник, головним чином "кишеньковим додатком" до Join Up! (себто, обслуговуватиме потреби оператора). Наприклад, саме так діє Ellinair - перевізник компанії Mouzenidis Group, яка здебільшого організовує чартерні рейси на грецькі курорти. Втім, оскільки Join Up! охоплює кілька десятків напрямків, а пан Омелян, анонсував, в тому числі, внутрішні рейси, є підстави вважати, що діяльність нового українського перевізника буде значно ширшою.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Країна Укропів

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme