Як український рюкзак підкорив США і потрапив в один з кращих модних музеїв Європи

Незвичайний український рюкзак бренду The One вже почав підкорювати американську богему. Наразі проект вийшов на KickStarter, аби запустити рюкзаки у серійне виробництво

Depo.Молодий укроп
7 червня 2017 11:00
ФОТО: depo.ua

Рюкзак виготовляється з італійської шкіри, всередині передбачені відділення для ноута і смартфона. Продумано спеціальний механізм проти крадіїв, а корпус має водостійкі та ударостійкі властивості. Втім, головна фішка бренду – зйомні кришки футуристичного дизайну.

Кришки кріпляться на двох застібках-блискавках. Тож можна доволі легко змінити вигляд рюкзаку, просто обравши кришку іншого кольору.

"Ми віримо, що кожна людина унікальна і бачить світ по-різному", - йдеться у офіційному релізі бренду.

Depo.ua поспілкувався з засновником і дизайнером The One Іваном Журбою про початок і перспективи проекту, а також різницю між США та Україною.

- Іване, розкажіть, з чого почався The One, як виникла ідея?

- Спершу мене помітили у компанії Kwambio (виробнича платформа, на якій дизайнери створюють об'єкти з кераміки і металу, використовуючи 3D -технології ). Засновник компанії Володимир Усов знайшов моє портфоліо в Інтернеті і запросив стати головним дизайнером проекту. Я переїхав в Одесу і почав з ними працювати. Нашою метою було розробити перший український 3D-принтер зі змінним екстер'єром. Ідея була в тому, що кожен клієнт, який купує 3D-принтер, може обрати його зовнішній вигляд. З ящика у квартирі принтер перетворювався на предмет декору. Одного разу я задля жарту зняв кришку принтера і сказав: "Круто, якщо б ця кришка була у рюкзака, була теж пластиковою і теж змінювалася". Потім обміркував власну ідею, розповів її своїй дівчині, і ми почали разом працювати над проектом. Відтоді вже два роки займаємося рюкзаком.

- За цей час проект зазнав якихось змін?

- Ми розробили свою систему кріплення, перепробували багато прототипів. Спочатку кріпили кришку до рюкзака на японську липучку, потім думали зробити її на магнітах, а зрештою обрали застіби-блискавки, щоб кришки легко знімалися.

- Ви починали проект у США. Як опинилися у цій країні?

- В США ми були багато разів. Вперше ми з Kwambio і 3D-принтером потрапили у Бостон, працювали чотири місяці у бізнес-інкубаторі. Після цього відкрили офіс у Нью-Йорку, я працював там з нашими американськими колегами.

Тим часом почав займатися розруткою власного проекту. Відшив за власні гроші перші зразки. Коли подорожував, рюкзак постійно був зі мною, на видноті. Власне, так роблю і зараз. Бачу, що люди на нього реагують, а значить, у продукту є потенціал. При цьому спершу я не думав, що The One буде продаватися у бутіках США, але допоміг випадок.

Одного разу неподалік від спортзалу розговорився з одним чоловіком. Він сказав : "Вау, який рюкзак. Чим ти займаєшся? Звідки він у тебе?". І я розповів свою історію. Виявилося, що у його друзів бутік на Манхеттені. Я подарував йому рюкзак, і він пообіцяв показати його друзям. Їх продукт зацікавив. Так наші рюкзаки почали продаватися у дуже пристойному місці.

- Читала, що рюкзак взяли у Музей сумки в Амстердамі, а він входить у ТОП-10 музеїв світу моди…

- Так, мені написала співробітниця музею і запропонувала виставити його у постійній експозиції. Сам я в Амстердам не їздив, не було можливості, тож бачив усе лише на фото. Але вони написали, що у них виставлені Prada, Gucci, Paco Rabanne, а сусідство з такими брендами багато чого вартує.

- Багато рюкзаків вже продали?

- За весь час – близько 50-ти, і більшість з них – у США. В Україні з них – лише три. Ми зрозуміли, що наша цільова аудиторія – це художники, дизайнери, музиканти, творчі люди.

- Серед ваших клієнтів є відомі люди?

- У нас є каліфорнійський художник Рефік Анадол, який за допомогою проектора створює дивовижні анімації на стінах будівель. Також, художник Покрас Лампас з Санкт-Петербурга. Він замовив рюкзак, а потім став моїм хорошим другом. Він займається мистецтвом каліграфії.

- Спеціально шукали людей, яких може зацікавити ваш продукт?

- Конкретно ці люди самі зайшли на сайт і придбали рюкзак. Пошуком клієнтів ми не займаємося. Зараз почали проект на kickstarter, у нас є реклама, розрахована на нашу цільову аудиторію.

- Ви розраховуєте зібрати $30 тис….

- Так, це той мінімум, який нам потрібен для запуску серійного виробництва. Спершу ми розраховували виробляти рюкзаки у Китаї, але потім обрали Україну. Тут нам запропонували конкурентоздатні ціни на виробництво. До того ж, в Україні ми можемо самі проводити своєчасний контроль якості.

- Наразі рюкзак пропонують купити за $110. Ця ціна збережеться?

- Ні, це спеціальна ціна для kickstarter. В масовому виробництві рюкзак буде $180-200 доларів. За цю ціну клієнт отримає одну кришку, а інші зможе докупити. Я від початку думав про таку бізнес-модель, коли людина купує один раз базовий виріб, але потім постійно докупає собі обновку. Наразі у нас чотири кольори – чорний, білий, рожевий і pantone greenery. Pantone – це інститут кольору в США, і вони формують тренд на кольори, представляючи колір року. Цього року обрали зелений… Також у нас є кришка, повністю облицьована 24-каратним золотом.

- Плануєте розширяти асортимент, можливо, співпрацювати з іншими дизайнерами?

- У планах зробити серію кришок разом з Лампасом. Художник розпише їх вручну мотивуючими фразами. Розпис стабілізуємо – покриємо спеціальним лаком, аби людина могла без проблем носити рюкзак, наприклад, під дощем. Потім плануємо колаборацію з іншими художниками.

- В України та США, мабуть, дуже різні можливості для стартаперів…

- Сама інфраструктура у США більш розвинена – там є потреба у нових продуктах. Дається взнаки і цінова політика. Для українців покупка на $100 – дуже обдумана. Американець над покупками менше $100 навіть не замислюється. Він може повестися на емоції "Подобається - беру" . Але головна різниця – у людях. У США люди більш відкриті, готові до діалогу. Коли ти йдеш вулицею, хлопець з іншого боку може крикнути тобі: "Хей, чувак. Класний рюкзак". Я бував у різних місцях, різних районах – і благополучних, і звичайних. Підходили люди і казали: "Класний продукт, тримай візитку, давай працювати разом". Наше суспільство консервативніше. Ти не можеш просто так заговорити з незнайомцем.

Більше новин читайте на Країна Укропів.Depo