Від регланів до пальт: Як киянки штурмували світ моди

Здавалося б, дизайнерське пальто має коштувати шалені гроші. Але український бренд N&M спростовує стереотипи, вже другу осінь поспіль радуючи співвітчизників яскравими бюджетними речами

В асортименті компанії N&M наразі представлені футболки, реглани, сукні, кардигани, а головне – стильні та яскраві пальто. Ціни не кусаються – верхній одяг на осінь можна придбати за 2-3 тис. грн.

Почався ж проект менш масштабно. Наприкінці зими 2014-го Олександра Нікітіна та Марія Косенко надумали почати власний бізнес. Дівчата дружили з дитинства. Олександра працювала у легкій промисловості, а Марія була художником і пробувала себе шоу-бізнесі та організації масових закладів.

Як прокоментували дівчата depo.ua, з них вийшов ідеальний тандем – Марія взяла на себе малюнки та підбір кольорів, Олександра ж зайнялася пошуком тканин та фабрик, які будуть відшивати колекції. Моделі ж дівчата розробляють разом.

"Наш бізнес почався з 20 регланів із забавними малюнками. В цей період якраз відкрилася достатня кількість магазинів, в яких українські дизайнери могли представити свої речі. Тож ми продавали одяг через шоу-руми, брали участь у фестивалях. Вони якраз набирали популярності – людям було цікаво познайомитися з українською продукцією. Допоміг і "Фейсбук" – наша сторінка набирала популярності, а люди активно ділилися враженнями. Згодом відшили вже 700 регланів", - коментують стартапери.

Другим кроком стало виробництво футболок з патріотичними принтами.

"Ми робили симпатичні футболки з тризубами та укропом, допомагаючи людям висловлювати свою громадянську позицію. Нас стали пізнавати ще більше", - згадують дівчата.

А вже за кілька місяців від початку проекту зробили наступний крок – випустили яскраве пальто кольору фуксії. Цікава життєствердна модель прийшлася до душі українським модникам.

НАШІ ІДЕЇ МОЖУТЬ ЗДІЙНЯТИ НА ФАБРИЦІ ПАНІКУ

Вовну для пальто N&M купують українську, а от трикотаж доводиться закуповувати в Туреччині, адже вітчизняного трикотажу потрібної якості немає.

"Українські виробники повинні замислитися – саме зараз можна спіймати свою хвилю. Адже хочеться шити речі з української тканини. Тим паче, у нас є заводи, які це роблять. Лише треба трохи переформатувати кольорову гаму", - акцентують підприємці.

Зізнаються, що на українських фабриках далеко не завжди раді втілювати їхні сміливі ідеї, адже звикли працювати за шаблоном.

"Ми вже звикли, що наші ідеї можуть зчинити на фабриці ґвалт. Люди звикли працювати за державним стандартом. І ці радянські звички все ще відчуваються. Зараз треба модернізувати процес, щоб реалізація цікавих моделей не була надскладним завданням", - кажуть дівчата.

САША ХОЧЕ ВІДШИТИ ТРИЛЬЙОН РЕЧЕЙ, А Я ЇЇ ПРИТИШУЮ

Ще на початку цієї весни речі N&M були представлені в кількох шоурумах, але кількість точок збільшується – тенденція підтримувати вітчизняного виробника набирає масштабів.

"Нашу продукцію хочуть бачити у Дніпропетровську, Львові, Тернополі, Харкові, Одесі, Миколаєві. Це дає можливість розвиватися, нарощувати оберти. От нещодавно подзвонила клієнтка з Дніпропетровська і спитала, чому не бачить у місті нашої продукції. А ми поки що банально не встигаємо!", - коментують стартапери.

Наразі моделі відшиваються лімітованими партіями, адже щоб вирости до об’ємів Zara, потрібні чималі кошти. Дівчата ж говорять, що почали бізнес з власних фінансових накопичень. Про кредит у банку хоч і замислюються, але не поспішають з цим рішенням.

У бренду вже є кілька шанувальників за кордоном – зокрема, речі замовляють модниці з США та Грузії. Проте повноцінний вихід на ринки інших країн дівчата вважають заскладним завданням, який, знову ж таки, потребує грошей.

Зате наразі у N&M відкрився власний шоурум у центрі Києва.

"Ми жартівливо називаємо його "шоурум-склад-конфіскат". Це і склад, і магазин, і творча майстерня. Правда, аби познайомитися з нашою продукцією, спершу треба зателефонувати, домовитися про зустріч", - говорять Марія та Олександра.

Дівчата зізнаються, що в їхньому бізнесі є чималі ризики, але в принципі, займатися без них власною справою нереально.

"Можна відшити модель, а вона не сподобається людям. Нам пощастило, ми один одного врівноважуємо. Саша хоче відшити зразу трильйон речей, а я її трохи притишую… Звісно, в нашому успіху велику роль зіграли зміни, які сталися у суспільстві після революції. Люди захотіли купувати українське. Раніше казали: "Українська тканина?! Та ну", а зараз ми гордо заявляємо, що матеріали у нас вітчизняні", - стверджує Марія Косенко.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Укроп лук