Як 33-річний одесит заснував компанію вартістю $50 млн і працював з Google

Одесит Олександр Борняков володіє американською мережею відеореклами VertaMedia, яку оцінює в $50 млн і є депутатом одеської міськради
Depo.Молодий укроп
17 грудня 2015 13:27
ФОТО: depo.ua
Як 33-річний одесит заснував компанію вартістю $50 млн і працював з Google
Як 33-річний одесит заснував компанію вартістю $50 млн і працював з Google

Також бізнесмен є керуючим партнером фонду WannaBiz і співвласником аутсорсингової компанії Intersog, повідомляє depo.ua з посиланням на AIN.UA.

Олександр Борняков народився в 1982 році на півдні Одеської області в Болграді в сім'ї військових. Після закінчення школи він вирішив вступати до Одеського політеху, але через брак підготовки йому це не вдалося. Він вступив на економічний факультет в Ізмаїльський ПТУ.

Після закінчення ПТУ Олександр вступив до Національного авіаційного університету і протягом декількох років змінив чи не з десяток спеціальностей, починаючи з розробки ПЗ і закінчуючи IT-консалтингом, менеджментом проектів і системним адмініструванням. Після чергової найманої роботи - на посаді регіонального директора в компанії Age Software, - Олександр відчув, що придбав достатньо досвіду для власного бізнесу і взявся за створення аутсорсингової компанії.

У 2007 році Борняков завдяки особистим знайомствам зумів отримати кілька перспективних замовлень на розробку ПЗ від американських клієнтів і під ці завдання сколотив команду розробників з 15 чоловік. За рік компанія розрослася до 50 осіб і росла б і далі, але в кінці 2008 року сталася криза.

"Заокеанським компаніям довелося затягнути пояси, клієнти почали потроху "відвалюватися", і я почав шукати нові можливості для створення бізнесу", - розповідає бізнесмен.

Думка як заробити народилася сама собою. Так вийшло, що один з клієнтів SoftTechnics займався створенням веб-сайтів і так званим арбітражем трафіку. У середовищі веб-майстрів цей термін означає різновид онлайн-бізнесу, суть якого полягає в купівлі і подальшому перепродажі раніше купленого трафіку на більш вигідних умовах. Купуємо там, де дешевше, і зливаємо туди, де платять більше: різниця - це і є прибуток від арбітражу. Трафік в даному контексті - це відвідувачі сайту, які приходять на майданчик завдяки SEO, SMM і різного роду рекламним активностям. За такою схемою заробляють і багато українських сайтів.

Компанія почала заробляти з перших днів, і через кілька місяців Олександр вирішив, що настав час для виходу на американський ринок. В кінці 2009 року він відправився шукати клієнтів на Нью-Йоркську конференцію Ad: Tech, яка вважається найбільшим заходом в світі за digital-маркетингу.

Перших клієнтів VertaMedia вдалося знайти саме завдяки Ad: Tech. Протягом декількох тижнів хлопцям вдалося вийти на американський ринок і отримати в клієнти таких гігантів як Google і Yahoo. 

Після Ad: Tech партнери вирішили, що прийшла пора дати новій компанії ім'я і вивести її в окрему юрособу.

"Роздавати особисті візитки з Gmail-адресою було незручно, і я почав думати, як назвати нову компанію. Мені сподобалося слово Media, до якого я додав похідне від various - verta. Ще за пару тижнів ми зробили корпоративний сайт і почали безпосередньо укладати контракти на перепродаж трафіку", - згадує Борняков про свої перші кроки на новому терені.

Бізнес-модель нової компанії зовні була дуже проста - перепродаж показів різним американським рекламним мережам і великим компаніям. За фактом VertaMedia стала буфером між рекламодавцями із США і веб-майстрами з СНД. Закордонні компанії відмовлялися напряму працювати з виконавцями з СНД, тому що всі системи були заточені під американські методи оплати. 

"Ми отримували оплату за покази на рахунок американської компанії, переводили гроші в різні платіжні системи і організовували виплати нашим партнерам з України, Росії та Білорусі", - розповідає бізнесмен.

VertaMedia працювала з Google і Yahoo. На питання, навіщо самому відвідуваного сайту в світі купувати покази у маловідомої української компанії, Олександр відповідає наступним чином:

"Пошуковик - тільки 30-40% їхнього бізнесу, а велику частину складають доходи від продажу контекстної реклами".

До слова, працювати c "корпорацією добра" виявилося непростим завданням. За спогадами Борнякова, Google надзвичайно вибагливо ставився до якості трафіку і без будь-яких пояснень міг відключити кілька джерел або не заплатити частину обумовленої суми.

Зараз Борняков оцінює компанію в $30-50 млн доларів. Цю оцінку підтверджує співзасновник рекламної мережі Epom Богдан Мітла.

"Мені подобається VertaMedia, платформа досить конкурентоспроможна на американському ринку, і ми, як паблішер, отримуємо гарний прибуток від співпраці з ними», - вважає Богдан.

У найближчий рік бізнесмен планує довести оцінку компанії до $100 млн і розглянути варіанти про злиття або продаж великим гравцям.

Більше новин читайте на Країна Укропів.Depo