Від регланів до пальт: Як киянки штурмували світ моди

Здавалося б, дизайнерське пальто має коштувати шалені гроші. Але український бренд N&M спростовує стереотипи, вже другу осінь поспіль радуючи співвітчизників яскравими бюджетними речами

Від регланів до пальт: Як киянки штурмув…

В асортименті компанії N&M наразі представлені футболки, реглани, сукні, кардигани, а головне – стильні та яскраві пальто. Ціни не кусаються – верхній одяг на осінь можна придбати за 2-3 тис. грн.

Почався ж проект менш масштабно. Наприкінці зими 2014-го Олександра Нікітіна та Марія Косенко надумали почати власний бізнес. Дівчата дружили з дитинства. Олександра працювала у легкій промисловості, а Марія була художником і пробувала себе шоу-бізнесі та організації масових закладів.

Від регланів до пальто: Як киянки штурмували світ моди - фото 1

Як прокоментували дівчата depo.ua, з них вийшов ідеальний тандем – Марія взяла на себе малюнки та підбір кольорів, Олександра ж зайнялася пошуком тканин та фабрик, які будуть відшивати колекції. Моделі ж дівчата розробляють разом.

"Наш бізнес почався з 20 регланів із забавними малюнками. В цей період якраз відкрилася достатня кількість магазинів, в яких українські дизайнери могли представити свої речі. Тож ми продавали одяг через шоу-руми, брали участь у фестивалях. Вони якраз набирали популярності – людям було цікаво познайомитися з українською продукцією. Допоміг і "Фейсбук" – наша сторінка набирала популярності, а люди активно ділилися враженнями. Згодом відшили вже 700 регланів", - коментують стартапери.

Від регланів до пальто: Як киянки штурмували світ моди - фото 2

Другим кроком стало виробництво футболок з патріотичними принтами.

"Ми робили симпатичні футболки з тризубами та укропом, допомагаючи людям висловлювати свою громадянську позицію. Нас стали пізнавати ще більше", - згадують дівчата.

А вже за кілька місяців від початку проекту зробили наступний крок – випустили яскраве пальто кольору фуксії. Цікава життєствердна модель прийшлася до душі українським модникам.

НАШІ ІДЕЇ МОЖУТЬ ЗДІЙНЯТИ НА ФАБРИЦІ ПАНІКУ

Вовну для пальто N&M купують українську, а от трикотаж доводиться закуповувати в Туреччині, адже вітчизняного трикотажу потрібної якості немає.

Від регланів до пальто: Як киянки штурмували світ моди - фото 3

"Українські виробники повинні замислитися – саме зараз можна спіймати свою хвилю. Адже хочеться шити речі з української тканини. Тим паче, у нас є заводи, які це роблять. Лише треба трохи переформатувати кольорову гаму", - акцентують підприємці.

Зізнаються, що на українських фабриках далеко не завжди раді втілювати їхні сміливі ідеї, адже звикли працювати за шаблоном.

Від регланів до пальто: Як киянки штурмували світ моди - фото 4

"Ми вже звикли, що наші ідеї можуть зчинити на фабриці ґвалт. Люди звикли працювати за державним стандартом. І ці радянські звички все ще відчуваються. Зараз треба модернізувати процес, щоб реалізація цікавих моделей не була надскладним завданням", - кажуть дівчата.

САША ХОЧЕ ВІДШИТИ ТРИЛЬЙОН РЕЧЕЙ, А Я ЇЇ ПРИТИШУЮ

Ще на початку цієї весни речі N&M були представлені в кількох шоурумах, але кількість точок збільшується – тенденція підтримувати вітчизняного виробника набирає масштабів.

Від регланів до пальто: Як киянки штурмували світ моди - фото 5

"Нашу продукцію хочуть бачити у Дніпропетровську, Львові, Тернополі, Харкові, Одесі, Миколаєві. Це дає можливість розвиватися, нарощувати оберти. От нещодавно подзвонила клієнтка з Дніпропетровська і спитала, чому не бачить у місті нашої продукції. А ми поки що банально не встигаємо!", - коментують стартапери.

Наразі моделі відшиваються лімітованими партіями, адже щоб вирости до об’ємів Zara, потрібні чималі кошти. Дівчата ж говорять, що почали бізнес з власних фінансових накопичень. Про кредит у банку хоч і замислюються, але не поспішають з цим рішенням.

У бренду вже є кілька шанувальників за кордоном – зокрема, речі замовляють модниці з США та Грузії. Проте повноцінний вихід на ринки інших країн дівчата вважають заскладним завданням, який, знову ж таки, потребує грошей.

Зате наразі у N&M відкрився власний шоурум у центрі Києва.

"Ми жартівливо називаємо його "шоурум-склад-конфіскат". Це і склад, і магазин, і творча майстерня. Правда, аби познайомитися з нашою продукцією, спершу треба зателефонувати, домовитися про зустріч", - говорять Марія та Олександра.

Дівчата зізнаються, що в їхньому бізнесі є чималі ризики, але в принципі, займатися без них власною справою нереально.

"Можна відшити модель, а вона не сподобається людям. Нам пощастило, ми один одного врівноважуємо. Саша хоче відшити зразу трильйон речей, а я її трохи притишую… Звісно, в нашому успіху велику роль зіграли зміни, які сталися у суспільстві після революції. Люди захотіли купувати українське. Раніше казали: "Українська тканина?! Та ну", а зараз ми гордо заявляємо, що матеріали у нас вітчизняні", - стверджує Марія Косенко.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Країна Укропів

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme