В'ятрович представив концепцію викладання історії в школах

На думку голови Інституту національної пам'яті, у 10-11 класах важливо вивчати як героїчні, так і драматичні сторінки в історії України

Голова Українського інституту національної пам'яті Володимир В'ятрович представив проект концепції викладання історії для 10-11 класів під час освітянського семінару "Нова українська школа: навчання/знання про Голодомор та інші геноциди". Про це повідомили 9 лютого у прес-службі Українського інституту національної пам'яті, передає Depo.ua.

На думку В'ятровича в 10-11 класах важливо вивчати як героїчні, так і драматичні сторінки в історії України, зокрема Голодомор, депортації кримських татар, Голокост, однак навіть при осмисленні трагедій відшукувати позитивні сторони, наприклад, тему Голодомору Українського народу 1932–1933 років можна розкривати через долі людей, які чинили опір тоталітарній системі, допомагали тим, хто потерпав, пережили лихо і зуміли донести світові правду.

У представленому проекті концепції передбачається на викладання історії 3,5 академічні години на тиждень (рівень стандарт/академічний рівень) або 8 годин на тиждень (рівень профільний). У цьому предметі компонент історії України повинен бути не менше, ніж 70% від загального обсягу матеріалу.

За концепцією пропонується така структура викладання історії:

10 клас – від Першої світової війни до 1945 року:

  • Перша світова війна;
  • українці в арміях воюючих держав;
  • економічна та політична криза й українські землі;
  • місце українських земель у Версальсько-Вашингтонській системі;
  • Українська революція 1917 – 1921 років в епоху розпаду імперій і утворення нових незалежних держав у Європі;
  • війни Української Народної Республіки з Росією; окупація України комуністичною Росією;
  • асиміляторська політика Радянського Союзу;
  • українська політична та культурна еміграція; світова економічна криза (Велика депресія);
  • становлення тоталітарних режимів (комунізм, фашизм, нацизм);
  • Голодомор і масові репресії;
  • Україна і світ напередодні Другої світової війни;
  • український вимір Другої світової війни;
  • Український визвольний рух 1930-х – 1940-х років і Рух опору на окупованих нацистами та їхніми союзниками територіях;
  • Голокост в Україні та світі;
  • розгром нацистів та їхніх союзників;
  • встановлення маріонеткових комуністичних режимів у Європі;
  • внесок України в перемогу;
  • українці у військових формуваннях інших держав;
  • наслідки Другої світової війни для України та народів світу.

11 клас – від закінчення Другої світової війни до сьогодення:

  • формування нової системи міжнародних відносин;
  • створення ООН;
  • міжнародні договори другої половини 1940-х – 1970-х років;
  • Український визвольний рух 1950-х – 1960-х років;
  • Холодна війна;
  • деколонізація;
  • військові конфлікти другої половини ХХ століття;
  • науково-технічна революція;
  • український правозахисний рух;
  • світова масова культура та радянське суспільство в другій половині ХХ століття;
  • криза радянської економіки;
  • криза комуністичного блоку;
  • національно-демократичні революції;
  • відновлення незалежності України;
  • розпад СРСР;
  • глобалізація;
  • Європейський Союз та євроінтеграція в Україні;
  • кризи і конфлікти в світі кінця ХХ – початку ХХІ століть;
  • міжнародний тероризм; світові системи безпеки;
  • становлення сучасної української нації;
  • Помаранчева революція;
  • Революція гідності;
  • агресія Росії проти України.

Нагадаємо, у школах нацменшин збільшать кількість уроків української мови.

Більше новин читайте на Країна Укропів.Depo

Loading...
Loading...