Українець створив прикрасу з інтелектом, якій вже радіють в уряді
На Українському тижні моди кулон SenStone став справжньою сенсацією. Стильна прикраса вміє записувати людський голос і переводити запис у текст
- Країна Укропів
-
31 березня 2016 09:00

Цікавинку позиціонують як перший технологічний стартап у сфері моди в Україні. Як анонсується, кулон допоможе записати свої думки у будь-якому місці – наприклад, у людному вагоні метро, де дотягнутися до блокноту нереально.
Користувачу достатньо встановити відповідний додаток на смартфон чи iPad і озвучити потрібну інформацію. Згодом текстова версія з'явиться на мобільному пристрої. Передбачені два мікрофони і функція поглинання шуму. До того ж кулон зможе проаналізувати мовлення користувача на наявність слів паразитів і визначити емоційний стан речника, за командою відправити e-mail чи зробити пост у блозі.
Наразі проект знаходиться на стадії прототипу і допрацьовується у хардкерному інкубаторі IoT Hub. На червень заплановано офіційну презентацію гаджету, після чого стартапери почнуть збір коштів на краундфандинговій платформі. Зареєструватися для попереднього замовлення прикраси можна вже зараз – її орієнтовна ціна становитиме $120.
Depo.ua поспілкувався з куратором і автором проекту Назаром Федорчуком.
- Назаре, розкажіть, як народилася ідея розумної прикраси?
- Я працював у департаменті юстиції у посольстві США в Києві. Займався програмою, присвяченій реформі правової системи в Україні. Ми багато працювали з текстом – писали висновки на законопроекти, робили експертні опитування. Я вів блоги на правову тематику. Думки потрібно було занотовувати, але вони приходили в голову незалежно від того, як далеко я був від робочого місця. І от у мене стався інсайт – я придумав, як це можна робити у зручний спосіб.
- Напевно, за професією ви програміст?
- Ні, юрист, і останні 7 років працював проектним менеджером. Але цікавився технологіями – з ними можна реалізувати те, що часто здається складним або малореальним. Я читав журнали, блоги про технічні новинки, спілкувався з людьми, які краще за мене розуміються на технологіях і досягли успіху в цьому. Швидко зрозумів, що мою ідею можна реалізувати.
Наразі у світі більше уваги прикуто до масштабних проектів на кшталт автомобілів, які можуть їздити без водія. А з людським голосом мало хто працює. Але ж цікаво, наприклад, записати свою промову і потім її проаналізувати. Зафіксувати слова-паразити, виділити головні інтонації. Ми збираємося розвивати напрямок сканування голосу – це мабуть допомогло б людям вдосконалити своє мовлення.
- Мабуть, у вас були кваліфіковані консультанти?
- Так, кілька років тому в одному з бізнес-інкубаторів я познайомився з Антоном Карпенком (відомий розробник програмного забезпечення – ред.). У "Фейсбуці" сконектився з автором Petcube Олександром Нескіним. Попросив у нього поради, він зразу ж відповів, і ми почали активно спілкуватися. Також нам допомагає американський бізнесмен та інвестор Джеймс Хуанг, давній знайомий мого колеги Вадима Святненка. Він теж погодився консультувати без вагань.
- А далі ви звільнилися з роботи і взялися до справи?
- Саме так. Я взяв свої гроші і почав реалізувати задумку. Потім з'явилася команда – зараз у колективі більше 10 осіб. Це програмісти, фізики, електронники. Багато людей працює дистанційно – здебільшого це кияни та львів'яни.
ПЛАНУЄМО БРОШІ, БРАСЛЕТИ І КУЛОН
- Прикраса зразу ж з'явилася у такому вигляді, якою ми бачимо її зараз?
- Ні, це вже друга версія. Спершу у прикраси була інша назва і зовсім інший дизайн. Та й працювати він мав за дещо іншою схемою. Перший кулон був у формі квадрату з заокругленими кутами і прозорим склом посередині. Через нього можна було побачити саму плату. Концепт був цікавий, але коли ми зробили 3D-модель і почали її крутити, розчарувалися. Потім до нас підключився Тарас Войтович, який розробив програмне забезпечення і дизайнер Віталій Кирилів. Він і придумав поверхню у формі хвиль.
- Наскільки я знаю, планується ціла лінійка прикрас…
- Ми думаємо про один кулон, дві брошки – чоловічу та жіночу – і два браслети. Над цим зараз працює дизайнер з світу моди – Кирило Харитонцев.
Створимо прикраси з алюмінієвого сплаву та срібла. Перший матеріал міцніший і легший, але срібло виглядає благородніше. Також думаємо про нержавійку, а на замовлення плануємо створювати золоті кулони та брошки.
Наразі ж вдосконалюємо матрицю у IoT Hub – хочемо протестувати, наскільки людям буде зручно користуватися нашим девайсом, підкоректувати певні моменти. Наприклад, поки не знаємо, що краще – звичайна кнопка чи сенсорна.
ДРУЖИНА ПОПРОСИЛА: "НАЗАРЕ, ДАВАЙТЕ ШВИДШЕ"
- Важко було переконати організаторів Українського тижня моди взяти вас як учасників?
- Насправді ні. Організаторам одразу сподобався проект.
- А як до новинки поставилася публіка?
- Нам вдалося зацікавити дуже різних людей – журналістів, співаків, політиків, підприємців. Наприклад, пані Наталя Яресько сказала, що дуже зраділа б девайсу, який допоміг би записати її думки вночі. А один програміст, який щойно повернувся з технічної виставки з США сказав, що нічого подібного там не бачив. Звісно, це нам заімпонувало.
- Кумедні коментарі чути або читати доводилося?
- Один хлопець в Інтернеті написав, що було б добре, якщо б у випадку викрадення кулону його колишній господар міг натиснути кнопку на мобільному і злодія вдарило б струмом. Люди у нас люблять жартувати.
- А як до ідеї поставилася ваша дружина?
- Дружина підтримує мене з самого початку. Вона працює у міжнародній організації на одному з медійних проектів, постійно займається організацією заходів. Одного разу вона планувала захід і в автобусі не могла скласти список речей, які потрібно було зробити. Ввечері каже: "Назаре, створюй свій девайс пошвидше". Це надихнуло працювати більше.
ХОЧЕМО ВИЙТИ НА РИНОК США
- Запатентували свою ідею без проблем?
- Наразі подали заявку на патент у США і чекаємо, адже на його оформлення треба півтора роки.
- Хіба в Україні зробити патент не можна?
- Можна, але ми орієнтувалися на те, щоб він охоплював більше, ніж європейський регіон. Американський патент в цьому плані більш універсальний.
- Тобто, ви плануєте виходити на ринку інших країн?
- Думаємо про це, хоча чіткого плану немає. Наразі маємо закінчити розробку продукту. Потім націлимося на ринок США.
З Європою важче – там купа різних країн і, відповідно, різних мов. Поки що наш кулон ідеально працює з українською, англійською і російською та ще кількома мовами.
Більше новин про події у світі читайте на Depo.Країна Укропів
Всі новини на одному каналі в Google News